- Aktuelt
-
Magnus Vendel Vilming

Etter å ha bodd her i to måneder har jeg blitt smått forelsket i fjellutsikten, turmuligheten og lavterskelen for å drive med idrett og aktivitet.
- Trainee-kull: 2023 - 2023
- Utdanning: Mastergrad i Innovasjon og Kunnskapsutvikling v/Universitetet i Agder
- I hvilke bedrifter er du trainee?: Molde Bærekraftshub AS
-
Hva ser du mest fremt til med traineeperioden?
Uten tvil – det å få være med på å bygge opp Molde Bærekraftshub fra begynnelsen. Alt fra utarbeidelse av strategi, forretningsplaner og grafisk profil - til å utforme kontorlokaler og arrangere og delta på studieturer. Jeg ser veldig frem til å knytte nettverk med engasjerte og kunnskapsrike aktører og selvfølgelig jobbe med utvikling. Samtidig er det spennende med ny by og nye venner – samt det å finne seg til rette i en ny region.
-
Hva trakk deg til Molderegionen?
Mitt forhold til Molde i forkant av tilflytting var én natt i telt på Kviltorp Camping, så det var utelukkende en spennende, utfordrende og fremtidsrettet karrieremulighet som trakk meg.
Men – etter å ha bodd her i to måneder har jeg blitt smått forelsket i fjellutsikten, turmulighetene og lavterskelen for å drive med idrett og aktivitet.
-
Hva håper du å lære i traineeperioden?
Jeg ønsker å lære mye om bærekraft i bygg-, anlegg- og eiendomsbransjen nasjonalt og internasjonalt.
Samtidig vil det dukke opp mye lærdom gjennom det å utvikle både organisasjon og produkter i Molde Bærekraftshub. Jeg har fått mange utfordringer allerede, og det trives jeg godt med.
-
Beskrive førsteinntrykket av trainee-programmet?
Traineeprogrammet virker gjennomarbeidet og seriøst.
Det blir lagt opp til at vi skal bli ivaretatt og trives i en ny region gjennom sosiale aktiviteter, mentorsamtale og tilgang på arrangementer der vi blir kjent med næringslivet.Samtidig er det veldig givende å bli kjent med andre i samme situasjon som en selv – og jeg møter andre traineer gjennom både jobb og fritid.
-
Molde med tre ord?
Med tre ord vil jeg beskrive hverdagen som: variert, morsom og lærerik.